Social job marketing

In maart 2024 zijn we een samenwerking aangegaan met Max de Weijer van Socialjobmarketing om onze recruitmentstrategie te vernieuwen. Door een budget van 500 euro te besteden aan Meta-advertenties, heeft Max aanzienlijke resultaten geboekt, waarbij bijna honderd potentiële kandidaten zich aanmeldden en twee van hen uiteindelijk een aanbod kregen.
Impressie met getallen
Maart 2024 zijn wij met Max de Weijer van Socialjobmarketing een job marketing traject gestart. Een nieuwe vorm van nieuw personeelswerving.
De getallen liegen er niet om, met een Meta budget van 500 euro heeft hij deze scores weten te behalen:
- Bijna 100 personen hebben interesse getoond door het ‘sollicitatieformulier’ in te vullen;
- Bijna 50 personen pasten ook echt in ons profiel;
- Na de eerste telefonische kennismaking bleven er nog 10 personen over die we op kantoor gesproken hebben;
- 4 daarvan hebben een dagdeel meegelopen;
- Daaruit volgenden 2 aanbiedingen vanuit onze kant.
Het is een interessant proces en zeker na het finetunen van de advertenties voldeden de leads die wij uiteindelijk doorgestuurd kregen zeker aan onze verwachtingen!
Recruiters
In plaats van constant berichten van recruiters te ontvangen, wordt het nu omgedraaid; op een laagdrempelige manier worden personen zelf getriggerd om een formulier in te vullen en naar het bedrijf te sturen.
Op deze manier heb je én veel leads én zijn ze ook daadwerkelijk geïnteresseerd in een nieuwe baan. Hierdoor heb je direct relevante kandidaten zonder iedereen zijn berichtenbox vol te spammen.
Daarnaast kosten recruiters veel geld en is de prijs/kwaliteit niet altijd optimaal.
Max de Weijer - Socialjobzoeker
Het heeft ons heel erg geholpen dat Max het hele traject begeleid, van opzetten campagne, opmaak van de advertenties, de selectieprocedure en opvolging van leads.
Max is een topper en als je op zoek bent naar nieuw personeel, waag zeker een belletje/berichtje aan hem.